SCHELDEBRUG HAALBARE KAART
Antwerpen, 23 januari 2003.
De realisatie van een Scheldebrug is enkele stappen dichterbij gekomen. Het kabinet van Ruimtelijke Ordening, Stadsontwikkeling en Openbare Werken heeft een bouwkundige haalbaarheidsstudie laten maken door het studiebureau Arcade, die binnenkort op het schepencollege besproken zal worden.
Er zijn twee redenen voor deze stroomversnelling. In de eerste plaats is de kans reëel dat het afrittencomplex Antwerpen-Linkeroever met de bouw van de Oosterweelverbinding zal verdwijnen. Daardoor zou dit stadsdeel nog maar één autoverbinding met de rechter Scheldeoever behouden: de Waaslandtunnel. Ook verschillende ontwikkelingsprojecten aan beide Schelde-oevers zullen bijkomende mobiliteitsbehoeften creëeren.
BIJDRAGEN OVER NIEUWE SCHELDEBRUG OP ANTWERPEN OVERMORGEN
De nieuwe evenwichten van Democratie 3.0
Politiek is de uitdaging om 'stad en staat' goed te besturen, waarbij kunde, ervaring en maatschappelijk draagvlak essentiële ingrediënten zijn. De representatieve democratie
Wanneer komt die Scheldebrug ?
Sinds 2003 staat vast dat een Scheldebrug te Antwerpen technisch haalbaar is. Een opdracht tot uitvoering is er echter (nog) niet. Het stadsbestuur
Scheldebrug in stroomversnelling
Antwerpen is één van de weinige grote Westeuropese steden, gelegen aan een grote rivier, die het zonder een rivierbrug moet stellen. Daar zijn
Scheldebrug haalbare kaart
De realisatie van een Scheldebrug is enkele stappen dichterbij gekomen. Het kabinet van Ruimtelijke Ordening, Stadsontwikkeling en Openbare Werken heeft een bouwkundige haalbaarheidsstudie
Antwerpenaren willen de brug
In september 2002 publiceerde Antwerpen overMorgen ‘Tien actiepunten voor tien jaar. Visie op een duurzaam politiek beleid’. Hierin werd – in navolging van
Antwerpenaren vragen de brug
In 2003 tekenden 2170 mensen de steunbetuiging voor een brug over de Schelde. Onze doelstelling van 2012 ondertekenaars hebben we dan ook ruim